|

Tijdens een rondje langs wat Amsterdamse galeries viel ik als een blok voor de aandoenlijke beelden van Hans van der Ham. Het konijn en de Pinokkio die hij van donkerbruine klei maakte lijken weggelopen uit een kinderboek en hebben zo'n hoog schattigsheidsgehalte dat je je bijna afvraagt of het nog wel Kunst is - maar tegelijkertijd zijn ze zo ontwapenend en direct dat het een verademing is ze tegen te komen tussen alle ingewikkelde conceptuele of gewoon saaie kunst.
> De beelden van Hans van der Ham in galerie Metis_NL, nog te zien tot 2 april, en een artikel over zijn werk uit Kunstbeeld van november vorig jaar.
|